El DupaNatalia w Brooklynie

Metryka

  • Wykonawca: El Dupa
  • Tytuł: Natalia w Brooklynie
  • Wytwórnia: SP Records
  • Numer katalogowy: SP-S04/00
  • Nośnik: mCD
  • Data wydania: 2000
  • Komentarze []

Spis utworów

Reklama

Komentarze

Biografia El Dupa

El Dupa (także jako El Döpa, El Dojpa, L-Dópa, El Døpa) - polski zespół muzyczny założony przez Dra Yry (Krzysztofa Radzimskiego) w 1998 roku. Zespół powstał pod nazwą El Dupa, i taka nazwa pojawia się na okładce pierwszego jego albumu A pudle?. Jednak na samej płycie zamieszczono już trzy sposoby zapisu nazwy zespołu: El Dupa, El Dojpa, El Doöpa. Nazwa El Doöpa, jako jedyna, została zamieszczona na singlu Natalia w Brooklynie (ukazał się przed premierą płyty A pudle?), natomiast nazwa El Dojpa na singlu Prohibition. W kolejnej płycie zastosowano zapis L-Dópa. Zmiana zapisu nazwy zespołu wynika z tradycji wprowadzonej przez Dra Yry, według której pisownia zmieniała się po każdym nowym wydawnictwie grupy. Na płycie koncertowej El Concerto in Duppa wydanej w 2011 r. powrócono do zapisu El Dupa, zaś na albumie Pożegnanie za friko z 2013 r. przyjęto zapis El Døpa. Jak podkreśla Dr Yry każda nazwa jest poprawna (El Dupa, El Doöpa, El Dojpa, L-Dópa, El Døpa) oraz "Można sobie pisać, jak się chce, a i tak wiadomo, o co chodzi". Ponieważ nazwa zawiera wulgarne słowo, nie mogła być wypowiadana w programach telewizyjnych i radiowych. Wydawca sugeruje wymowę [el dojpa]; taką wymowę można było spotkać w radiowych i telewizyjnych listach przebojów w czasach sukcesów singla Prohibicja[potrzebny przypis], pomimo, że sam zespół stosuje wymowę [el dupa] (co można usłyszeć w utworze El Dupa gra). Krzysztof "Dr Yry" Radzimski - śpiew, gitara, instrumenty klawiszowe (od 1998); Grzegorz "Dżordż" Kurek - gitara, gitara basowa, śpiew (od 1998); Rafał "Kazan" Kazanowski - gitara, skrzypce, śpiew (od 1998); Tomek "Glazo" Glazik - saksofon (od 2007); Kazik "Kabura Stachura" Staszewski - śpiew, saksofon (od 1998); Jarek "Important" Ważny - puzon (od 2009); Bartek "Groovemaster Mitsurugi" Lipiński - perkusja (od 1998); Artur "Arturro" Kempa - gitara; Mateusz "Materac" Miłosiński - didgeridoo, gitara (od 1998). Tomek "Hoło" Hołowka - saksofon (1998-2007); Bartek "Xero" Radomski - trąbka (1998-2009).

O Archiwum Polskiego Rocka

Czym się zajmujemy?

W Archiwum Polskiego Rocka katalogujemy polskie płyty i single!

Czy znajdę tu tylko polski rock?

Głównie polski rock, ale też polskie płyty popowe, metalowe, a nawet jazzowe

Czy tu są tylko płyty kompaktowe?

Nie! Znajdują się tu zarówno polskie płyty winylowe i płyty kompaktowe - w tym single winylowe i CD.

Mam zespół. Czy mogę zaistnieć na tej stronie?

Oczywiście! Jeżeli wydałeś już płytę lub singla, to skontaktuj się z nami poprzez formularz.

Chciałbym pomóc rozwijać serwis. Czy to możliwe?

Oczywiście! Jeżeli chcesz mi pomóc, to przede wszystkim skontaktuj się ze mną poprzez formularz. Możesz też założyć konto w portalu i już teraz dodawać wideoklipy do płyt, a w przyszłości będziesz edytował dane, kupował i sprzedawał płyty.

Czy Archiwum to tylko strona internetowa?

Nie. Co kilka lat cała zawartość przelewana jest na papier. W tym roku kolejne wydanie. Śledź losy portalu na facebooku i załóż konto w portalu by dostawać informacje na bieżąco!

Sax Club Pana Dyakowskiego

Sax Club Pana Dyakowskiego - oprawa miękka

Sax Club Pana Dyakowskiego to wywiad-rzeka z ikoną trójmiejskiej sceny jazzowej, saksofonistą Przemkiem Dyakowskim. To pełna anegdot opowieść o życiu zawodowym i prywatnym artysty wywodzącego się z ziemiańskiej rodziny o wielkich tradycjach. Dyakowski wspomina dzieciństwo w podkrakowskiej Masłomiącej i dorastanie w Zakopanem, współpracę z Piwnicą pod Baranami i odkrycie Ewy Demarczyk, koncerty w gdańskim Żaku, wyjazdy zagraniczne i występy z zespołem Rama 111, tworzenie gdańskiego Sax Clubu, animowanie jazzowej sceny w Trójmieście i współpracę z Radiem Gdańsk.

Sax Club Pana Dyakowskiego to także opowieść o przyjaźni i współpracy Dyakowskiego z innymi ikonami jazzu: Wojciechem Karolakiem, Adamem Makowiczem, Leszkiem Możdżerem, Maciejem Sikałą, Michałem Urbaniakiem czy Janem Ptaszynem Wróblewskim.

Współautorem autobiografii jest dziennikarz Radia Gdańsk Kamil Wicik, któremu pomagał Mariusz Nowaczyński. Stworzyli pierwszą książkę dokumentującą nie tylko dokonania Przemka Dyakowskiego, ale także historię sceny muzycznej Trójmiasta.

Kup teraz!

Reklama