Marek RaduliMeksykański Symbol Szczęścia

Metryka

  • Wykonawca: Marek Raduli
  • Tytuł: Meksykański Symbol Szczęścia
  • Wytwórnia: As Art.
  • Numer katalogowy: Ag001
  • Nośnik: CD
  • Data wydania: 1996
  • Komentarze []

Spis utworów

Reklama

Marek RaduliMeksykański Symbol Szczęścia inne wydania

Komentarze

Biografia Marek Raduli

Marek Raduli (ur. 21 czerwca 1959 w Kędzierzynie-Koźlu) - polski gitarzysta, aranżer, kompozytor, muzyk sesyjny. Członek Akademii Fonograficznej ZPAV. W swojej karierze solowej związany z takimi gatunkami muzycznymi jak jazz, jazz-rock, rock czy blues. Raduli w szkole muzycznej uczył się grać na perkusji. Karierę zaczynał w opolskim środowisku, przez pewien czas grał na gitarze i perkusji w jednym z pierwszych składów TSA. W 1982 roku, już jako gitarzysta, związał się na kilka lat z pop-rockowym zespołem Banda i Wanda, gdzie grał m.in. z Jackiem Krzaklewskim (później Perfect). W roku 1985 wziął udział w sesji nagraniowej szwedzkiej grupy Baden Baden podczas nagrywania albumu You Are the One w studio krakowskiego Teatru STU. Na okładce płyty został jednak pominięty. W latach 90. był członkiem m.in. Bajmu i grupy Tadeusza Nalepy, jako muzyk sesyjny udzielał się też w wielu innych projektach m.in. z Marylą Rodowicz i Jackiem Skubikowskim. Jednak najbardziej znany jest jako gitarzysta Budki Suflera, w której składzie występował w latach 1993-2003 i z którą nagrał 9 płyt. W 1996 nagrał solowy album Meksykański symbol szczęścia. W 1997 roku czytelnicy czasopisma Gitara i Bas uznali go gitarzystą roku. Po odejściu z Budki gra w założonym przez siebie zespołach - ΠR2 (alternatywna pisownia: Pi-eR-2) - (Wojciech Pilichowski - bas, Tomasz Łosowski - perkusja) i SQUAD (wersja rozszerzona z instrumentami klawiszowymi - Wojtek Olszak i skrzypcami - Adam Bałdych, bywają także inne konfiguracje personalne), w zespołach Krzysztofa Ścierańskiego i w kwartecie Zbigniewa Jakubka oraz z innymi zespołami (np. Funk dE Nite Ryszarda Krawczuka czy grającą muzykę irlandzką polską grupą Carrantuohill). Jesienią 2006 został zaproszony do projektu Krzysztofa Ścierańskiego The Colors (perkusja - Paul Wertico, dwie dekady z Pat Metheny Group, wibrafon - Bernard Maseli); w takim składzie zrealizowali dobrze przyjęte, szybkie tournée po Środkowej Europie (Słowacja, Węgry, Polska). Na początku 2007 roku okazało się, że w dorocznym plebiscycie 'Jazz Top 2006' pisma Jazz Forum, w kategorii 'gitara', poprzedzony przez Jarosława Śmietanę i Marka Napiórkowskiego, znalazł się na trzecim miejscu. Wczesną wiosną 2008 roku został zaproszony do pracy w niedawno reaktywowanym krakowskim zespole 'Laboratorium' (Marek Stryszowski - voc, sax, Janusz Grzywacz - kbs, Krzysztof Ścierański - bg). Jednocześnie do koncertowania powrócił zespół 'Raduli SQUAD' (z Radkiem Owczarzem na perkusji). W listopadzie 2008 roku ukazała się druga płyta ΠR2, zatytułowana time52. W ramach opolskiego Międzynarodowego Festiwalu Perkusyjnego w 2003 wystąpił z Willi Calhoun'em oraz Bobym Jarzombkiem, w 2005 z Tonym Roysterem Jr, a w 2009 z Thomasem Langiem. Marek Raduli od lat prowadzi zajęcia w klasie gitary na cieszących się wielką popularnością warsztatach muzycznych, odbywających się coraz liczniej w całej Polsce (w Muzycznej Owczarni w Jaworkach i w takich miejscowościach jak Końskie, Grodków, Kargowa, Krzyżowa, Bolesławiec). Był członkiem stowarzyszenia działającego przy klubie Muzyczna Owczarnia w Jaworkach oraz częstym gościem klubu. Fender Stratocaster (USA), Solid body, Bolt On, Vintage, 1979; Fender Stratocaster (USA), Solid body, Bolt On, Modern, 1979; Ibanez (Japan), Solid body, neck-thru, Musician Limited Edition, 1978; John Suhr (USA), Solid body, Bolt On, Scott Henderson Stratocaster, 2000; Gibson (USA), "Lucille", semiacoustic, B.B. King Set-In, 1992; JB, MarkMaster, semiacoustic, 1999; Seagull, Acoustic M12; 12-strunowa, bez wycięcia (no cut-away); Admira, Gitara Klasyczna, 2000FI; Elektroacoustic 2, cut-away. 1984 Banda i Wanda; 1985 Mamy czas. 1990 Biała armia; 1993 Płomień z nieba. 1993 Cisza; 1994 Budka w Operze, Live From Sopot ’94; 1995 Noc; 1997 Nic nie boli, tak jak życie; 1998 Akustycznie; 2000 Bal wszystkich świętych; 2000 Live at Carnegie Hall; 2002 Mokre oczy. 1991 Absolutnie - Tadeusz Nalepa; 1991 Klucha w śpiewnik - Kciuk Surzyn Band; 1996 Meksykański symbol szczęścia - Marek Raduli (solowa płyta); 2003 Live in Jaworki 2003- RADULI SQUAD; 2004 C.V. - Tomasz Łosowski; 2008 W hołdzie Tadeuszowi Nalepie - Różni wykonawcy; 2008 Hey Jimi - Polskie gitary grają Hendrixa - Różni wykonawcy; 2010 The Colors - The Colors.

O Archiwum Polskiego Rocka

Czym się zajmujemy?

W Archiwum Polskiego Rocka katalogujemy polskie płyty i single!

Czy znajdę tu tylko polski rock?

Głównie polski rock, ale też polskie płyty popowe, metalowe, a nawet jazzowe

Czy tu są tylko płyty kompaktowe?

Nie! Znajdują się tu zarówno polskie płyty winylowe i płyty kompaktowe - w tym single winylowe i CD.

Mam zespół. Czy mogę zaistnieć na tej stronie?

Oczywiście! Jeżeli wydałeś już płytę lub singla, to skontaktuj się z nami poprzez formularz.

Chciałbym pomóc rozwijać serwis. Czy to możliwe?

Oczywiście! Jeżeli chcesz mi pomóc, to przede wszystkim skontaktuj się ze mną poprzez formularz. Możesz też założyć konto w portalu i już teraz dodawać wideoklipy do płyt, a w przyszłości będziesz edytował dane, kupował i sprzedawał płyty.

Czy Archiwum to tylko strona internetowa?

Nie. Co kilka lat cała zawartość przelewana jest na papier. W tym roku kolejne wydanie. Śledź losy portalu na facebooku i załóż konto w portalu by dostawać informacje na bieżąco!

Sax Club Pana Dyakowskiego

Sax Club Pana Dyakowskiego - oprawa miękka

Sax Club Pana Dyakowskiego to wywiad-rzeka z ikoną trójmiejskiej sceny jazzowej, saksofonistą Przemkiem Dyakowskim. To pełna anegdot opowieść o życiu zawodowym i prywatnym artysty wywodzącego się z ziemiańskiej rodziny o wielkich tradycjach. Dyakowski wspomina dzieciństwo w podkrakowskiej Masłomiącej i dorastanie w Zakopanem, współpracę z Piwnicą pod Baranami i odkrycie Ewy Demarczyk, koncerty w gdańskim Żaku, wyjazdy zagraniczne i występy z zespołem Rama 111, tworzenie gdańskiego Sax Clubu, animowanie jazzowej sceny w Trójmieście i współpracę z Radiem Gdańsk.

Sax Club Pana Dyakowskiego to także opowieść o przyjaźni i współpracy Dyakowskiego z innymi ikonami jazzu: Wojciechem Karolakiem, Adamem Makowiczem, Leszkiem Możdżerem, Maciejem Sikałą, Michałem Urbaniakiem czy Janem Ptaszynem Wróblewskim.

Współautorem autobiografii jest dziennikarz Radia Gdańsk Kamil Wicik, któremu pomagał Mariusz Nowaczyński. Stworzyli pierwszą książkę dokumentującą nie tylko dokonania Przemka Dyakowskiego, ale także historię sceny muzycznej Trójmiasta.

Kup teraz!

Reklama