StrommoussHeldHalfdecadance

Metryka

  • Wykonawca: StrommoussHeld
  • Tytuł: Halfdecadance
  • Wytwórnia: Metal Mind Productions
  • Numer katalogowy: MMP CD 0290 DG
  • Nośnik: mCD
  • Data wydania: 2004
  • Opakowanie: digipack
  • Komentarze []

Spis utworów

Spis muzyków

Reklama

Komentarze

Biografia StrommoussHeld

StrommoussHeld - polski zespół grający połączenie symfonicznej odmiany black metalu z industrial metalem, muzyką elektroniczną oraz elementami dark wave’u. StrommoussHeld został założony w 1999 roku. Już na początku swego istnienia przyciągał uwagę krytyków. Gdy w 2003 roku zespół wydał swoją pierwszą studyjną płytę Behind the Curtain, dostała ona wyróżnienie Album miesiąca w kilku europejskich czasopismach metalowych. W tym samym roku grupa zajęła 2. miejsce w ankiecie magazynu Metal Hammer w kategorii Debiut roku. Zespół brał udział w paru prestiżowych festiwalach muzyki metalowej i gotyckiej, m.in. Metalmanii, Dark Stars czy Castle Party (pierwsze dwa w 2003 roku; ostatni w 2005). W 2004 roku muzyka grupy została wykorzystana do spektaklu teatralnego na podstawie Trainspotting Irvine’a Welsha. W 2003 roku został nagrany teledysk do utworu D.E.C.E.P.T.I.O.N. z albumu Behind the Curtain przez Green Studio w Krakowie. Jest on dostępny na minialbumie Halfdecadance oraz na oficjalnej stronie zespołu. W swoich tekstach StrommoussHeld odnosi się krytycznie do ogólnie pojętej rzeczywistości, wyraża zdegustowanie fałszywością ludzi w relacjach ze sobą i innymi oraz ma charakter melancholijny. Forma tekstów zespołu oparta jest czasem na grze słów języka angielskiego i (co prawdopodobne) nie tylko. Wokalista i autor tekstów - Maels - mówił, że razem z resztą zespołu lubi swego rodzaju zabawy lingwistyczne. Przykładem jest tytuł ostatniego minialbumu, Halfdecadance. Maels zasugerował, że można go odbierać jako połowę dekady (half decade), czyli czas trwania zespołu, w co dodatkowo można wpleść słowo taniec (dance), ale również jako dekadencję (decadence). Dodatkowo, we wkładce do wspomnianej płyty nie znajdują się teksty utworów, ale tłumaczenia i swego rodzaju sugestie jak należy rozumieć słowa klucze, jak określił tytuły utworów Maels. Jak dotąd zespół nie wyjawił znaczenia nazwy zespołu, ale zaznaczył, że ma ona dla członków duże znaczenie. Warstwa muzyczna różni się zauważalnie na obu albumach, gdyż na Behind the Curtain przeważają elementy black metalu, a na drugim wyraźnie elektroniki. Maels porównując obie płyty powiedział o drugiej: promujemy coś, co jest zupełnie nowe. Rozwijając swoją wypowiedź powiedział, że jest to spowodowane krótszym czasem pomiędzy skomponowaniem utworów a wydaniem płyty niż w przypadku poprzedniej (do tej utwory powstały w 2001 roku, a zostały zarejestrowane w studiu w 2003 roku). Grupa wykorzystywała w swoich nagraniach komputery klasy PC (od 2000 do 2003 roku), także w trakcie koncertów. Koncerty połączone są z wizualizacjami w wykonaniu obecnego członka zespołu - VJ-a Comankha. Zostały one bardzo pozytywnie odebrane przez publiczność. Zespół wspomina o swoich zainteresowaniach m.in. poezją Charlesa Baudelaire’a oraz filmami Davida Lyncha, jednak nie uważa ich za swoje inspiracje. Pierwsze nagrania demo zostały zarejestrowane w domowych studiach i wydane na koszt własny członków grupy. Po wysłaniu ich do różnych wytwórni zespół dostał propozycję od włoskiej Avantgarde Music na wydanie płyty Behind the Curtain, będącej w Polsce na licencji Metal Mind Productions. Z kolei MMP wydało minialbum Halfdecadance. Pod koniec 2005 roku grupa zerwała z polską wytwórnią kontrakt, mimo umowy na wydanie kolejnego albumu i DVD. Na oficjalnej stronie zespołu można przeczytać, że powodem było niesprostanie wymaganiom zespołu w sprawach dotyczących dystrybucji i promocji albumów oraz organizacji koncertów. Ostatni album zespołu miał być wydany pod koniec 2004 lub na początku 2005 roku, jednak uległo to zmianie ze powodu pochłonięcia grupy wydawaniem wspomnianego minialbumu, odejścia perkusisty Feara w 2005 roku i poszukiwania nowego na jego miejsce oraz wspomnianych problemów z wytwórnią Metal Mind Productions. Maels - śpiew, gitara, elektronika (od 1999); L.th - gitara basowa (od 2000); VJ Kvass / Comankh - śpiew (od 2004); Michael Fomin - perkusja (od 2011). Veris - perkusja (2005-2006); Norrim - elektronika, samplery (1999-2009); Ulv - gitara basowa (1999-2000); Fearth - perkusja (2000-2001); Fear - perkusja (2003-2005); Vorm - gitara (2003).

O Archiwum Polskiego Rocka

Czym się zajmujemy?

W Archiwum Polskiego Rocka katalogujemy polskie płyty i single!

Czy znajdę tu tylko polski rock?

Głównie polski rock, ale też polskie płyty popowe, metalowe, a nawet jazzowe

Czy tu są tylko płyty kompaktowe?

Nie! Znajdują się tu zarówno polskie płyty winylowe i płyty kompaktowe - w tym single winylowe i CD.

Mam zespół. Czy mogę zaistnieć na tej stronie?

Oczywiście! Jeżeli wydałeś już płytę lub singla, to skontaktuj się z nami poprzez formularz.

Chciałbym pomóc rozwijać serwis. Czy to możliwe?

Oczywiście! Jeżeli chcesz mi pomóc, to przede wszystkim skontaktuj się ze mną poprzez formularz. Możesz też założyć konto w portalu i już teraz dodawać wideoklipy do płyt, a w przyszłości będziesz edytował dane, kupował i sprzedawał płyty.

Czy Archiwum to tylko strona internetowa?

Nie. Co kilka lat cała zawartość przelewana jest na papier. W tym roku kolejne wydanie. Śledź losy portalu na facebooku i załóż konto w portalu by dostawać informacje na bieżąco!

Sax Club Pana Dyakowskiego

Sax Club Pana Dyakowskiego - oprawa miękka

Sax Club Pana Dyakowskiego to wywiad-rzeka z ikoną trójmiejskiej sceny jazzowej, saksofonistą Przemkiem Dyakowskim. To pełna anegdot opowieść o życiu zawodowym i prywatnym artysty wywodzącego się z ziemiańskiej rodziny o wielkich tradycjach. Dyakowski wspomina dzieciństwo w podkrakowskiej Masłomiącej i dorastanie w Zakopanem, współpracę z Piwnicą pod Baranami i odkrycie Ewy Demarczyk, koncerty w gdańskim Żaku, wyjazdy zagraniczne i występy z zespołem Rama 111, tworzenie gdańskiego Sax Clubu, animowanie jazzowej sceny w Trójmieście i współpracę z Radiem Gdańsk.

Sax Club Pana Dyakowskiego to także opowieść o przyjaźni i współpracy Dyakowskiego z innymi ikonami jazzu: Wojciechem Karolakiem, Adamem Makowiczem, Leszkiem Możdżerem, Maciejem Sikałą, Michałem Urbaniakiem czy Janem Ptaszynem Wróblewskim.

Współautorem autobiografii jest dziennikarz Radia Gdańsk Kamil Wicik, któremu pomagał Mariusz Nowaczyński. Stworzyli pierwszą książkę dokumentującą nie tylko dokonania Przemka Dyakowskiego, ale także historię sceny muzycznej Trójmiasta.

Kup teraz!

Reklama