Wojciech HoffmannDrzewa

Metryka

Spis utworów

Spis muzyków

Reklama

Komentarze

Biografia Wojciech Hoffmann

Wojciech Maciej Hoffmann (ur. 1 lutego 1955 w Brzegu Dolnym) - polski gitarzysta rockowy członek m.in. zespołów takich jak Turbo, Non Iron, Czerwone Gitary. Wojciech Hoffmann rozpoczął swoją przygodę z muzyką od grania na akustycznej gitarze Gibson w domu kultury w Gostyniu. Z początku był zafascynowany rock and rollem, m.in. Billem Haleyem. Duże wrażenie zrobiły na nim pierwsze koncerty zespołu Czerwone Gitary, po których na poważnie postanowił zostać muzykiem. W 1968 roku, gdy miał 13 lat, założył swój pierwszy zespół - Błękitni. Z kolejnym zespołem Hot Projekt w roku 1975 uczestniczył w Wielkopolskich Rytmach Młodych, gdzie poznał akustyka Andrzeja Modrzejewskiego. Dzięki jego pomocy w roku 1977 trafił do zespołu Heam, z którym zagrał dużą trasę koncertową na terenie ówczesnego Związku Radzieckiego. Pierwszego profesjonalnego nagrania Wojciech Hoffmann dokonał w roku 1978 z orkiestrą Zbyszka Górnego - grał temat z Jeziora Łabędzi Czajkowskiego. Również w 1978 podczas trasy z Haliną Frąckowiak po ZSRR, Wojciech Hoffmann zarabiał 65 rubli za koncert. Następnie dołączył do grupy Turbo, założonej przez basistę zespołu Heam - Henryka Tomczaka. Pierwsza płyta Turbo, zawierająca m.in. tytułowy przebój Dorosłe dzieci, ukazała się w roku 1983. Po wydaniu płyty koncertowej Alive! w roku 1988 w zespole nastąpił rozłam, w konsekwencji czego grupa Turbo rozpadła się w 1991 roku. W 1995 roku Wojciech Hoffmann podjął współpracę z Witoldem Łukaszewskim i zrealizował z nim dwie płyty. W roku 1997 przyjął propozycję współpracy z zespołem Czerwone Gitary. Występując z nim jako muzyk sesyjny, nagrał dwie płyty i koncertował w Kanadzie i USA. W roku 1999 nastąpiła reaktywacja zespołu Turbo, który w roku 2001 wydał płytę Awatar. W 2003 roku Wojciech Hoffmann wydał swoją solową w pełni instrumentalną płytę pt. Drzewa osadzoną w nurcie rocka progresywnego. W lutym 2015 roku ukazał się drugi solowy album gitarzysty, zatytułowany Behind the Windows, w nagraniu którego gościnnie wzięli udział m.in. Grzegorz Skawiński i Leszek Cichoński. Historia polskiego rocka: Teoria hałasu (2008, film dokumentalny, reżyseria: Leszek Gnoiński, Wojciech Słota); Bunkier (2000, Atomic TV, relacja z festiwalu Metalmania 1999).

O Archiwum Polskiego Rocka

Czym się zajmujemy?

W Archiwum Polskiego Rocka katalogujemy polskie płyty i single!

Czy znajdę tu tylko polski rock?

Głównie polski rock, ale też polskie płyty popowe, metalowe, a nawet jazzowe

Czy tu są tylko płyty kompaktowe?

Nie! Znajdują się tu zarówno polskie płyty winylowe i płyty kompaktowe - w tym single winylowe i CD.

Mam zespół. Czy mogę zaistnieć na tej stronie?

Oczywiście! Jeżeli wydałeś już płytę lub singla, to skontaktuj się z nami poprzez formularz.

Chciałbym pomóc rozwijać serwis. Czy to możliwe?

Oczywiście! Jeżeli chcesz mi pomóc, to przede wszystkim skontaktuj się ze mną poprzez formularz. Możesz też założyć konto w portalu i już teraz dodawać wideoklipy do płyt, a w przyszłości będziesz edytował dane, kupował i sprzedawał płyty.

Czy Archiwum to tylko strona internetowa?

Nie. Co kilka lat cała zawartość przelewana jest na papier. W tym roku kolejne wydanie. Śledź losy portalu na facebooku i załóż konto w portalu by dostawać informacje na bieżąco!

Sax Club Pana Dyakowskiego

Sax Club Pana Dyakowskiego - oprawa miękka

Sax Club Pana Dyakowskiego to wywiad-rzeka z ikoną trójmiejskiej sceny jazzowej, saksofonistą Przemkiem Dyakowskim. To pełna anegdot opowieść o życiu zawodowym i prywatnym artysty wywodzącego się z ziemiańskiej rodziny o wielkich tradycjach. Dyakowski wspomina dzieciństwo w podkrakowskiej Masłomiącej i dorastanie w Zakopanem, współpracę z Piwnicą pod Baranami i odkrycie Ewy Demarczyk, koncerty w gdańskim Żaku, wyjazdy zagraniczne i występy z zespołem Rama 111, tworzenie gdańskiego Sax Clubu, animowanie jazzowej sceny w Trójmieście i współpracę z Radiem Gdańsk.

Sax Club Pana Dyakowskiego to także opowieść o przyjaźni i współpracy Dyakowskiego z innymi ikonami jazzu: Wojciechem Karolakiem, Adamem Makowiczem, Leszkiem Możdżerem, Maciejem Sikałą, Michałem Urbaniakiem czy Janem Ptaszynem Wróblewskim.

Współautorem autobiografii jest dziennikarz Radia Gdańsk Kamil Wicik, któremu pomagał Mariusz Nowaczyński. Stworzyli pierwszą książkę dokumentującą nie tylko dokonania Przemka Dyakowskiego, ale także historię sceny muzycznej Trójmiasta.

Kup teraz!

Reklama